Tydzień mózgu

15-19 marca 2021

 

 

 

 

 

 

Tydzień Mózgu jest coroczną akcją edukacyjną, która ma na celu popularyzowanie wiedzy o mózgu, układzie nerwowym, jego działaniu. W związku z obchodami Tygodnia Mózgu, przedstawiam krótkie sprawozdanie z działań. Zapraszam do zapoznania się z  prezentacją w aplikacji Wakelet, w której zawarłam zbiór materiałów i zadań do wykorzystania na lekcjach. Oto link do prezentacji: https://wke.lt/w/s/SE2CoZ                                                                                                                                                                            Arleta Kwaśniewska

Informacja o działaniach, które zostały zrealizowane w  dniach 15 do 21 marca 2021 r. przez uczniów szkoły podstawowej i szkoły średniej, przebywających na Oddziałach Dziecięcych szpitala we Włocławku, wspólnie z nauczycielami: p. A. Macko i M. Przybylską.

Dzień 1) Rozmowa wprowadzająca w zagadnienia budowy i funkcjonowania mózgu. Wykonanie gazetki z ciekawostkami dotyczącymi tematu.
Dzień 2) Poznawanie budowy mózgu za pomocą interaktywnego modelu (BrainFacts.org). „Gdzie powstają pytania?”- Wspólne formułowanie  pytań dotyczących myślenia, świadomości. Ćwiczenia „brain gym” z zakresu kinezyterapii edukacyjnej met. P. Dennisona. Rozwiązywanie zagadek i rozrywek umysłowych usprawniających spostrzegawczość, kojarzenie, pamięć.
Dzień 3):Quiz "co wiesz o mózgu"

A. Macko, M. Przybylska

Tydzień mózgu
15-16 marca 2021 r.

 Tydzień mózgu jest coroczną akcją edukacyjną mającą na celu popularyzację wiedzy o mózgu, układzie nerwowym i jego działaniu. Ośrodek ten stanowi bowiem cudowny instrument pozwalający na odbieranie, przetwarzanie i generowanie bodźców. Tworzy niepowtarzalne centrum dowodzenia sterujące wieloma procesami zachodzącymi w organizmie oraz jest źródłem, magazynem                    i powiernikiem naszej tożsamości, naszych myśli, pragnień i wyobrażeń. Odpowiadając na sugestie pomysłodawców, dzieci z różnych grup wiekowych przez cały tydzień uczestniczyły w ciekawych formach zajęć obrazujących pracę mózgu. Były to gry i zabawy, puzzle, układanie z klocków i zabawy wspomagające równowagę i koordynację, malowanie farbami i rysowanie kredkami, ćwiczenia ruchowe do piosenki " głowa, ramiona, kolana, pięty...", budowanie wież z klocków, teatrzyki kukiełkowe oraz gra na instrumentach. Po wysiłku w ramach relaksacji słuchaliśmy kompozycji Viwaldiego " Cztery pory roku - Wiosna" i fragmentu opowiadania "Sekret Wyobraźni" Ilony Selke.                                                                                                                                                                                                                                Uczestnicy"

Michał Mabowicz kl "0"
Iga Dzięciołowska kl III SP
Wiktoria Deręgowska kl II Liceum
Alicja Montewka 5lat
Maja Szturc 5lat

Koordynator: Maria Jeziorna